Company Shuttle

Connections

Train charter service for single customers

 

Operations of the following Shuttle Net connections:

Antwerp Combinant

Busto Arsizio-Gallarate

Geleen RTC

Busto Arsizio-Gallarate

Book your own train

The Company Shuttle unit of Hupac Intermodal serves customers who charter their own trains and secure capacity at an attractive price. Each company shuttle runs exclusively for up to three partners who take on the full loading commitment. Your advantages:

  • customised schedules meeting your specific needs
  • cost effective with fully automated standard procedures
  • procurement power of a strong partner.

We make your challenge a success 

Trains are our job. We provide our know-how to ensure that your trains are an instant success. From purchasing railway services and operational control of the day-to-day business to taking action in case of disturbances and wagon management – we act as an interface to the railways and free you up to focus on your core business.

 

Tailor-made to satisfy highest expectations

Each train is individually arranged to meet the customer’s needs. Based on the required route, schedule and frequency, we evaluate the needed components and define the required service level. For example, the package may comprise:

  • wagon rental and fleet management
  • terminal services
  • train monitoring and operational control 24/7
  • backup wagons or compositions
  • further added value services such as positioning of empty equipment, in-plant services, etc.

Integrated order management

Orders are processed efficiently. We install a customised order-to-billing system for each train with effective IT integration between the customer’s ERP software and Hupac’s operating system.

 

When do you run your first company train?

A company shuttle offers guaranteed loading capacity at an attractive price. In addition, your own intermodal train is a strong statement for climate-friendly, efficient transport solutions – a clear competitive advantage in the logistics market.

Team
Erfolgreiche Verlagerung im Alpentransit weiterführen

Positionspapier der Güterverkehrsbranche Schweiz


Zusätzliche Massnahmen notwendig, um temporäre Korridordefizite auszugleichen


Bern, 18.12.2019    Mit der Eröffnung des Ceneri-Basistunnel im Dezember 2020 ist ein weiteres Puzzlestück für eine leistungsfähige Nord-Süd-Verbindung durch die Schweiz fertiggestellt. Der Ausbau des internationalen Güterverkehrskorridors ist jedoch um mindestens ein Jahrzehnt verspätet. Die Produktivitätssteigerungen im internationalen Kombinierten Verkehr sind folglich nur halb so gross wie ursprünglich geplant.

 

Der Bundesrat anerkennt die verzögerte Umsetzung im Grundsatz und legt mit dem Verlagerungs-bericht vom 13.11.2019 ein “Massnahmenpaket zur Stärkung der Verkehrsverlagerung” vor. Aus Sicht der Schweizer Gütertransport-Branche reichen die vorgeschlagenen Massnahmen jedoch nicht aus. Um die Wettbewerbsfähigkeit des UKV (Unbegleiteter Kombinierter Verkehr) im Alpentransit durch die Schweiz  zu erhalten und die Verlagerung fortzusetzen, fordert die Branche zusätzliche Massnahmen: 

  1. Förderung des UKV bis zum Ausbau der Zulaufstrecken in 2030
  2. Fördermittel für Betriebsabgeltungen des UKV in Höhe von jährlich CHF 55 Mio. im Zeitraum 2024-2030 zur Erhaltung des heutigen Verlagerungsniveaus
  3. Ausbau der Zulaufstrecken im Norden für mehr Kapazität und Versorgungssicherheit: Abschluss von Staatsverträgen mit Belgien und Frankreich zum Ausbau des linksrheinischen Korridors und Umsetzung der Massnahmen des Staatsvertrags mit Deutschland

Lesen Sie die vollständige Stellungnahme der Hupac im Download.

 

Für weitere Informationen gehen Sie zu: Medienmitteilungen

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Contacts

Daniele
Mazzoleni
Product Manager |
Deputy Director Company Shuttle
Hupac Intermodal AG
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